Zoeken in deze blog

zaterdag 29 november 2014

Fenna, Shiva, Nola en Maya

Deze 4 namen zal je heel vaak tegenkomen op mijn blog. Dit zijn namelijk mijn grote liefdes, mijn poezen. Ik hoor jullie al denken.. 'Zijn 4 poezen in 1 huis niet een beetje veel?'. Ik zal jullie vertellen hoe deze dames bij mij terecht gekomen zijn.

Dit verhaal begint eind 2011. In deze periode zijn Tim en ik samen gaan wonen. Nog voordat wij de sleutels hadden.. dacht ik al aan huisdieren. In eerste instantie ging mijn gedachte uit naar een puppy. Omdat ik simpelweg als de dood was voor katten. Mijn vriend daarentegen dacht hier anders over. Ik besloot op zoek te gaan naar een kattenras dat bij ons (vooral bij mij) zou kunnen passen. Na wat googlen stuitte ik op ragdolls. Ik was in één klap verliefd! Wat vond ik ze mooi! Na het lezen van de karaktereigenschappen was ik helemaal verkocht! Dus gingen we op zoek naar een cattery. Die was snel gevonden en een afspraak was dan ook zo gemaakt.

Onderweg naar de cattery had ik kriebels in mijn buik, ik had er zo'n zin in! Bij de cattery aangekomen, lagen er in de keuken, 6 lieve schattige katjes. Ik weet nog goed dat ik op de grond ging zitten en er 2 harige (dat waren ze toen al!) poesjes op mijn schoot wilde klimmen. Ik pakte er één op, Shiva, ze miauwde en ik was verkocht. Haar zusje, Fenna, die klom gewoon via mijn buik omhoog om te kijken wie ik was. Ook haar heb ik gelijk in mijn hart gesloten. De keuze was dan ook snel gemaakt, deze 2 poezen wilde ik over een paar weken mee naar huis!


Zo gezegd, zo gedaan! Het opvoeden van deze 2 kittens ging eigenlijk van een leien dakje. Geen problemen mee gehad, zoals het willen klimmen in de gordijnen of het krabben aan de bank. Super lief zijn ze geweest (en nog steeds!). De gezondheid van de 2 meiden is een heel ander verhaal. Shiva had als kitten te weinig gegeten en woog veeeeel te licht. Om de 3 uur, lees: ook 's nachts, moest ik deze dame met een spuitje bijvoeden. Ze knapte snel op en is uitgegroeid tot een prachtige dame.
 
Ondertussen wonen Fenna en Shiva al bijna 3 jaar bij ons. We zijn nog steeds erg gek op ze! Ook zijn wij helemaal weg van onze andere 2 poezen: Nola en Maya. Met de aanwinst van deze 2 is ons poezengezin compleet! Nola is bij ons komen wonen toen zij iets ouders was dan 1,5 jaar. Via marktplaats ben ik bij Nola terecht gekomen. Ze heette eerst Chica overigens... Niets voor mij! Dus nu luistert ze naar de mooie naam Nola. Ook met haar gezondheid ging het niet goed. Ze had toen we haar kregen vlooien, giardia en beestjes in haar oor! Gatsie! Je zou denken: 'Zo'n poesje koop je toch niet?' Ik kon haar niet bij die haar toenmalige bazin achterlaten. Te zielig voor woorden! Hup, naar de dierenarts ermee! Veel geld armer (wat het allemaal waard is geweest) is ze nu een vrolijke, mooie en gezonde poes.
 
Onze laatste aanwinst is Maya, ook al zo'n kanjer! Qua gezondheid gelukkig geen problemen met haar gehad. Toen zij hier kwam wonen, in een huis met al 3 andere poezen, voelde ze zich vrijwel gelijk thuis. En de anderen mochten haar graag, Maya werd regelmatig gewassen, voor ons een teken dat het wel goed zat! Erg lief om te zien ook!
 
Hebben jullie zelf ook katten? Tell me all about it!
Tot een volgende keer!
 
 
                                                                                
                                                   Shiva

 


 
                                                    Fenna



                                          Nola



                                         Maya









1 opmerking:

  1. Wat een prachtige katten!! Wij hebben zelf geen katten, maar konijnen. Wie weet komt er ooit nog wel een kat, maar voorlopig even wachten tot ons zoontje wat ouder is en wat beter luistert, anders heeft een kat ook geen fijn leven als hij de hele tijd achterna wordt gezeten door een kindje...

    BeantwoordenVerwijderen